ALFALARIN GENETİĞİ

  • 2010-2025 yılları arasında doğdular, doğacaklar.
  • Global, dijital, sosyal ve visual özelliklerini taşıyorlar.
  • Haklarında henüz çok fazla şey bilmiyoruz
  • Onları çözmek geleceği okumak gibi
  • Tümüyle dijital bir çağın çocukları, gerçek dijital yerliler
  • Henüz reşit değiller ve nelerden hoşlandıklarını çözmek zor
  • Millennial anne babaların kültürel kodları ile biçimlendiler

Önce Ebeveynlerini Tanıyalım

Baby Boomer’ların Çocukları, Alpha’ların Ebeveynleri

  • Millennial ebeveynlerin evlilik oranları %80 üzerinde. Bekar anne-baba oranı düşük.
  • Genel anlamda orta gelir grubunda yoğunluk gösteriyorlar.
  • Babaların çalışma oranı (%75) annelerin çalışma oranından (%58) daha yüksek. Bu durum çocukların ev içi bakımının daha çok anneler tarafından üstlenildiğini gösteriyor.

Çocuklar kendilerini özgürce ifade edebilmelidir. (%74)

Millennial anne-babalar kendi ebeveynleri olan Baby Boomer’lardan farklı bir ebeveyn kimliğine sahipler.
Geçiş dönemi çocukları olan Millennial’ların anne-babaları teknoloji öncesi kuşak iken çocukları ise dijital yerliler.
İki döneme de şahit olan millennial anne-babalar, dijitale, yeni kuşağa kıyasla mesafeli dursalar da çocuklarının geride kalmasını istemiyorlar.

Babalar

Kendilerinden farklı olarak ebeveyn değil çocuk odaklı bir aile düzenine sahip olan Millennial babalar, çocuklarının tercih ettiği markaları satın alma eğilimindeler.
Baby Boomers kuşağına mensup ebeveynlerine adeta başkaldırı niyetiyle çıktıkları bu yolda, işi biraz abartarak çocuklarına hayır demekte zorlanıyorlar.

Anneler

Beslenme ve beden duyarlılığı olan anneler çocuklarının abur cubur ile beslenmesine izin vermiyorlar.
İki kuşak arasında kalan Millennial anneler, çocukların evde dijital oyunlar oynamasındansa zeka-beceri geliştirecek oyunlar oynamasını önemsiyorlar.
Millennial anneler, geleneksel annelerin aksine ev işleri ve çocukların sorumluluğunun eşler arasında eşit paylaşılması gerektiğini savunuyorlar.

Medya Davranışları

" Bir şey satın almadan önce genellikle internetten araştırırım (%49) "
"İnternetten film / dizi seyretmekten keyif alıyorum (%44)"
Dijital ortamda içerik tüketen Millennial ebeveynler, çocuklarının içerik tüketme konusundaki davranış örüntülerini oluşturuyorlar.
Bir markanın televizyonda ve arama motorlarında reklamını görmeleri o markayı keşfetme yollarının başında geliyor.

Önce Ebeveynlerini Tanıyalım

  • Millennial anneler moda, kozmetik ve sağlıklı beslenme konularında daha ilgililer.
  • Millennial babalar ise teknoloji, video oyunları ve otomobil konuları ile ilgileniyorlar.
  • Millennial ebeveynler iklim değişikliği, sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm konularında hassaslar.
  • Kendilerinden önceki kuşağa göre dünyayı daha çok keşfedebildikleri için farklı kültürlere daha açıklar.

Eğitimi önemsiyorlar ve kendi ebeveynlerinin aksine, çocuklarının eğitimi için ödeme yapma eğilimleri daha yüksek.
Millenials ebeveynler bir markaya sadık olabilmek için o markadan yüksek kalitede ürün/hizmet beklentilerinin olduğunu söylüyorlar.
Sevdikleri markaların indirim ve kuponlarından yararlanmaları da o markayı savunur hale gelmelerini sağlıyor.

ALFA JENERASYONU

Millennial Anne Babaların Geleceğe Bıraktığı Miras
Erken yaşta akıllı telefonlar, tabletler ve akıllı cihazlara maruz kalan dijital yerliler
İnternetten dizi-film izleyen ebeveynlerin çocukları olan alfaların ekran deneyimlerini büyük ölçüde streaming platformları oluşturuyor.

Teknoloji:

Alfa kuşağı, gelişmiş bir teknoloji dünyasına doğdu.
Teknolojiye alışkın olarak, yeni cihazlara ve platformlara hızlı ve kolay bir şekilde uyum sağlıyorlar.
Giyilebilir cihazlarla ilgileri yüksek.

Kuşaklara Göre Ekran deneyimleri:
  • X: DVD Oynatıcı
  • Y (Millennials): İnternet
  • Z: Pc/Tablet/Telefon
  • Alfa: Streaming
Sosyal Medya

Sosyal medya, Alfa kuşağının yaşamında önemli bir yere sahip.
YouTube, Instagram ve TikTok gibi sosyal platformlara erken yaşta maruz kalıyorlar.
Influencerlar ve çevrimiçi içerik oluşturucuları, tercihlerinde ve davranışlarında derin etkiler bırakıyor.
Sosyal medya aracılığıyla iletişim kursalar da yalnız olmayı tercih etme eğilimindeler. Kendi kendilerine yetebilir düzeyde bireyseldirler.
2021'den bu yana, kitaplara olan ilgilerinde % 4'lük bir düşüş gerçekleşse de sesli kitaplarla ilgilendiğini söyleyenlerin sayısında % 75'lik bir artış gözleniyor. (Kitaplar hala popüler olsa da, bu istatistik Alfaların gelişen medya tercihlerini izlemenin önemini vurguluyor.)

Dijital Ve Sanal Dünya

Alfa kuşağının ebeveynleri kendi başlarına teknoloji meraklısı olsalar da bu nesil, ebeveynlerinin bile anlamadığı teknoloji ve platformlara erişebiliyor.
Çoğu durumda, çocuklar kendi kararlarını veriyor ve hatta ebeveynlere rehberlik ediyorlar.
Geleneksel olarak ebeveynler çocuklarını korumada ve yönlendirmede önemli bir rol oynarken, Alfa kuşağı ebeveyn etkilerinden arındırılmış alanlarda varlık gösteriyor.
Varlık gösterdikleri sosyal alanlarda mülkiyete, otoriteye ve etkiye sahipler. Ürünlerin kendilerine öylece dayatılmasını istemiyorlar.

Markalar bu kuşakla masaya oturmaya hazır olmalı!

Global Köyün Çocukları

Farklı kültürler, ırklar ve yaşam tarzları konusunda daha fazla kabul ve anlayış sergiliyorlar.

Çeşitlilik ve Kapsayıcılık

Alfa kuşağı, yüksek düzeyde çeşitlilik içeren, bağlantılı bir dünyada büyüyor.
Mahremiyetin önemi azalıyor. Deneyimlerini dünyayla paylaşmaktan çekinmiyorlar.

Çevresel Bilinç

Kirlenmiş bir dünyaya doğdular! Bu sebeple çevresel bilince sahipler.
Alfa kuşağı, çevresel sorunlara giderek daha fazla duyarlı bir kuşak haline geliyor.
Anne-babalarının da endişeli olduğu iklim değişikliği, sürdürülebilirlik ve gezegenin geleceği konusunda hassasiyet içindeler.
Geri dönüşüm, çevre koruma ve çevre dostu girişimleri destekleme gibi etkinliklere aktif olarak katılım gösteriyorlar.

Eğitim ve Öğrenme

Alfa kuşağı, kişiselleştirilmiş ve etkileşimli öğrenme deneyimlerini benimsiyor.
Yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri bu kuşakta olması öngörülen donanımlar.
Pandeminin de etkisiyle E-öğrenme platformları ve eğitim uygulamaları gibi teknoloji odaklı eğitim araçları, öğrenme süreçlerinin merkezinde yer alıyor.

Aklımızda kalması gerekenler:
  • Alfa kuşağı, teknolojiye hakim, sosyal bilinci yüksek ve küresel olarak bağlantılı bireyler dönemini temsil ediyor.
  • Global ve dijital bir köye dönüşen dünyada doğmuş olmaları, bakış açılarını ve davranışlarını şekillendiriyor.
  • Karar mekanizmaları daha erken devreye giriyor ve ebeveynlerinin satın alma kararı üzerinde de etkililer.
  • Onlar, ebeveynlerine ürünlerimizi sunmak istediğimiz çocuklar değil, masamızda oturan paydaşlarımız.

Geleceğe Not
Alfa kuşağını güvende, hoş karşılanmış ve değerli hissettiren markalar diğerleri arasında öne çıkacak!