AVRUPA’DA EN HIZLI BÜYÜYEN FORMAT
IAB verilerine göre Dijital Ses Avrupa’da 2022 yılında %22,1'lik kayda değer bir artışla 0,7 milyar Euro'ya ulaşarak en hızlı büyüyen format olmuştur ve 2027 yılına kadar 1.575 milyon Euro’ya ulaşması beklenmektedir.
TR MEDYA TÜKETİMLERİ (2020-2023)
Dijital okur-yazar kitlenin 4 yıllık medya tüketim verileri incelendiğinde başta Podcast olmak üzere ses içeriklerine ilişkin araçların artış eğiliminde olduğu gözlenmektedir. Dijital ses mecralarında marka keşfi de yükselme eğilimindedir. (GWI)
Dijital Ses kullanıcılarının %40’ı müzik streaming platformlarında gün içerisinde 30dk ile 2 saat aralığında zaman geçirdiklerini belirtmiştir.
En çok tercih edilen music streaming platformları arasında Spotify ve Youtube Music öne çıkmaktadır.
Sevilen podcast konuları: TV&Film, Müzik, Komedi, Bilim, Teknoloji, Eğitim, Spor Dalları, Yiyecek, içecek, Seyahat, Haberler ve politika, Tarih, Oyun, Sağlık ve yaşam tarzı,Toplum ve kültür, Kurgu, Sanat, Konuşma programları / röportajlar, Gerçek suç, Ebeveynlik ve aile, Din ve maneviyat, Tavsiye/ Self-help, İş/Finans,
Kendilerini
- Yaratıcı
- Açık Fikirli
- Dış görünümüne önem veren
- Kendinden emin
- Son teknolojiyi takip eden
- Dünyayı keşfetmekten hoşlanan
- Etrafında neler olup bittiğini takip eden olarak tanımlayan ve %46’sı erkek, %53’ü kadınlardan oluşan dijital ses kullanıcıları 16-34 yaş aralığında yoğunluk göstermektedir. %54’ü evli, %58’i çocuk sahibi olan kitlenin evcil hayvan sahipliği öne çıkmaktadır.
En çok tercih edilen music streaming platformlar arasında Spotify ve Youtube Music öne çıkmaktadır.
Sevilen podcast konuları: TV&Film, Müzik, Komedi, Bilim, Teknoloji, Eğitim, Spor Dalları, Yiyecek, içecek, Seyahat