EBEVEYNLİK VE BEBEK BAKIMI

Aile büyüklerinin yerini internet alıyor!

Ebeveynlik ve bebek bakımı söz konusu olduğunda internet yaygın bir bilgi ve paylaşım kaynağı.
Ebeveynler gaz, pişik vb. sorunlarla karşılaştıklarında, dijital topluluklarda benzer deneyimleri paylaşan diğer ebeveynlerin görüşlerine başvuruyor.

Anneleri Anlamak

Anneler, hamilelikte ve doğum sonrasında kendilerini yalnız hissedebiliyorlar ve bu durum dijital ayak izlerine yansıyor.

Depresyonla ilgili search trendlerinde «postpartum nedir», «hamilelik depresyonu», «doğumdan sonra psikolojim bozuldu», «hamilelik psikolojisi kadınlar kulübü» vb. aramalar dikkat çekiyor.
Anneler, kendileriyle aynı süreci yaşamış kişilerin deneyimlerine başvuruyor ve bu noktada dijital platformlarda, dijital gruplarda çözüm arıyorlar.

Mükemmel ev kadını, mükemmel anne ve ideal eş olma kaygısı anneler üzerinde baskı unsuru.
Bebekleri için «EN»i arıyorlar (En iyi, en doğal)

Türk Anneleri

  • Aile odaklılar. Hayatlarının odağında çocukları yer alıyor.
  • Evlerinin dekoru, tasarımı ve bakımı onlar için önemli.
  • Aile ve çocuk filmlerini izlemeyi seviyorlar.
  • Market alışverişinden sorumlu pratik şefler.

0-3 Yaş Anneleri

Başlıca ilgi alanları: yemek/mutfak, sağlık/fitness, müzik, DIY & ev düzenleme, TV, Moda

Alışverişte sağlık ve fiyat hassasiyeti ön planda
  • %52 Doğal besinler için daha çok para ödemeye değer (111ix)
  • %44 Yiyecek ambalajlarindaki besleyici deger bilgilerini kontrol ederim (116ix)
  • %46 Alışveriş yapmasam da online alışveriş sitelerini dolaşmak hoşuma gider (124ix)
  • %42 Her zaman indirimli satışları kollarım (124ix)
Mutfak, anneler için özel bir alan
  • %59 «Mutfak evimdeki en önemli yerdir» (137ix)
  • %60 «Arkadaşlarımı yemeğe davet etmeyi severim» (121ix)
  • %54 «Yeni yemek tarifleri denemeyi severim» (136ix)
  • %52 «Yemek pişirmeyi gerçekten severim» (137ix)
İnternet = Bilgi kaynağı
  • %53 «Bir şey satın almadan önce genellikle internetten araştırırım» (116ix)
  • %50 «Bir bilgiye ihtiyaç duyduğumda ilk bakacağım yer internettir» (111ix)

Ebeveyn Tanımı İçinde Sadece «Anneler» Yok

  • Babalar da bebek içerikleri ile ilgileniyor.
  • Bebek bakımı konusunda giderek daha fazla rol alıyorlar.
  • Genç babalar, önceki jenerasyonlara kıyasla bebekleriyle daha fazla vakit geçirme eğilimindeler.

0-3 Yaş Babaları

Başlıca ilgi alanları: Haber/güncel durum, ekonomi/finans, politika, otomobil, spor, iş dünyası

Yerel ürün satın alma eğilimi yüksek:

%68 Mümkün olduğu sürece Türk malı satın almayı tercih ederim (107ix)

Satın alma öncesi internetten araştırma eğilimi yüksek:

%48 Bir şey satın almadan önce internetten araştırırım (105ix)

Mobil ödeme kullanma index’i ortalamanın üzerinde:

%30 Alışveriş yaparken mobil ödeme yapmayı tercih ederim (120ix)