İKİNCİ EL OTOMOBİL KATEGORİSİ

KATEGORİYE BAKIŞ

Otomotiv sektörü çip, tedarik ve hammadde krizi nedeniyle siparişlere yetişmek açısından tarihinin en kötü, kârlılık açısından ise en yüksek yıllarından biri olan 2022’yi geride bıraktı.
Bu dönemde Türkiye’de tüketiciler küresel maliyet artışları, kur, enflasyon ve matraha dayalı ÖTV sistemi nedeniyle aydan aya artan sıfır araç fiyatlarıyla karşılaştı.
Sıfır kilometre otomobil fiyatları yüzde 60’a yakın artarken, ikinci el araçtaki artış oranı yaklaşık yüzde 40 oldu.

  • İKİNCİ EL ARAÇ PİYASASI - MART 2023
  • Kurumsal ilan adedi: 360.458
  • İlandaki Araçların Satış Adedi: 189.643
  • En Çok Satılan Marka Fiat: 24.593 (%13)
  • En Çok Satılan Binek Araç Fiat Egea: 8.242 (%5,4)
  • En Çok Satılan H. Ticari Araç Fiat Doblo: 5.695 (%15,5)
  • Fiyat Değişimi (geçen aya göre): %4,30
  • En Hızlı Satılan Marka Fiat: 27 gün
  • En Çok Satılan Araç Yaşı: 6-10 yaş 64.224 (%33,9)
  • İLANI ÇIKAN ARAÇLARIN SATIŞ ORANI: %53

2023 Mart ayında online mecralarda 360.458 kurumsal ilan yayınlandı. Geçen sene aynı döneme göre %7 artış görülen ilanların %53’ünde satış gerçekleşti. Ocak-Mart 2023 toplam satışlara bakıldığında geçen sene aynı döneme göre ilan adedinde %16, satışlarda %36 artış gerçekleşti.
Kaynak: indicata.com.tr

KATEGORİDE NELER KONUŞULUYOR

Kategoride konuşan markaların söylemlerinde en çok değindikleri alanlar «Güven, alım satım kolaylığı ve değerinde satış»

İKİNCİ EL ARAÇ SAHİPLERİ

25-54 yaş arağı gibi geniş bir aralığa sahip olan ikinci el araç sahipleri ABC1C2 SES grubunda dağılım gösteriyor. %73’ü erkek, %27’si kadınlardan oluşan hedef kitlenin %77’si evli ve %75’i çocuk sahibi. Metropolde yaşama oranı: %40

%31’i üniversite mezunu olan ikinci el otomobil kitleisinin %59’u tam zamanlı çalışıyor.

Başlıca ilgi alanları: haberler/güncel durum, film/sinema, politika, müzik, ekonomi/finans, spor, televizyon, tarih, otomobil/motor, bilim/teknoloji, kitap/edebiyat, yemek/mutfak, doğa/yaban hayatı, iş, seyahat, bahçe işleri.

KATEGORİ İLİŞKİSİ

İkinci el araç sahiplerinin satın alma tercihini etkileyen en önemli faktörler: Fiyat, yakıt tüketimi, emniyet, markaya duyulan güven ve güçlü ikinci el piyasası.

Teknoloji, kişisel deneyim, marka imajı ve aileye uygunluk da önemli satın alma faktörleri arasında yer alıyor.

En çok tercih edilen markalar: Renault, Fiat, Ford, Opel ve Volkswagen

Aracı sahibinden satın alma hala en çok tercih edilen satın alma yöntemi iken online ikinci el otomobil sitelerini ziyaret eden kullanıcıların yetkili satıcıdan satın alma eğilimi daha yüksek.