Image

MÜCEVHERAT PAZARINDA KÜRESEL DURUM

COVID-19 salgını, ülkeler arasındaki tedarik zincirinde bir aksama yaratarak mücevher ve mücevher ticaretini önemli ölçüde etkiledi. Mücevher, saat, giyim, aksesuar ve kozmetik harcamaları, tüketiciler küresel olarak temel gıda maddelerini stoklamaya başladıkça ilk aşamada düşse de pandeminin etkisinin azalması ve kısıtlamaların kaldırılması sonrası piyasa normale dönmeye başladı.

TÜRKİYE’DE DURUM

Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye'de değerli metallerden yapılmış ziynet eşyalarının ihracatı son 10 yılda önemli ölçüde arttı. Bu artışla Türkiye'nin endüstrideki sıralaması yükseldi ve Türkiye bu alanda dünya lideri ülkelerden biri haline geldi. Türkiye, dünya altın mücevherat üretiminde ilk 10 ülke arasında yer alıyor.

Türkiye’nin 2021 yılı mücevherat ve kıymetli taşlar ihracat hacmi 11 milyar dolara yakın. Bu ürün grubunda en çok ihracatın yapıldığı pazar ise Birleşik Arap Emirlikleri. Onu sırasıyla Irak, ABD, İngiltere ve Hong Kong takip ediyor.

Kentleşmedeki artış, aksesuarlarla ilgili tüketici davranışlarının değişmesine neden oluyor. Çok fazla takı takmaktan minimal ve sofistike ancak şık takı takmaya geçiş dönemindeyiz.