TÜRKİYE GÜNDEMİ

DEPREM

Türkiye, 6 Şubat 2023 Pazar günü gerçekleşen ve 10 ili etkileyen deprem ile sarsıldı. On binlerce insanımızın hayatını kaybettiği afetin ertesinde, tüm Türkiye’nin birincil gündemi: Deprem.

NE HİSSEDİYORUZ?

«DAHA» yorgun, endişeli, üzgün, öfkeli

NE KONUŞTUK?

SOSYAL MEDYA ANALİZİ

6-24 Şubat tarihleri arasında Deprem ile ilgili 29.07 Milyon kullanıcı tarafından toplam 161.2 Milyon paylaşım gerçekleşti.
Yapılan paylaşımlar 143.2 Milyar Erişime ve 795.04 Milyar potansiyel görüntülenmeye ulaştı.
Paylaşımların tamamına yakını Twitter mecrası üzerinden gerçekleşti.
Yapılan paylaşımların %81’i retweetlerden , % 7’si orijinal postlardan, %12’si ise yorum ve yanıtlardan oluştu.
Konuşulma içeriklerinde en fazla yardım talepleri, bağışlar ve birlik beraberlik mesajları yer aldı.
STK’LAR ve operatörler en çok konuşulanlar arasında yer aldı. Kullanıcılar iletişim kesintilerine tepki gösterirken talepleri,
Depremden zarar gören kişilerin faturalarının ertelenmesi
Faturaların silinmesi
Seyyar baz istasyonu
Faturasını ödeyemediği için hattı kapalı olanların hatlarının açılması yönünde oldu.
Deprem bölgelerine yiyecek ve market malzemeleri gönderilmesi için marketlerin etiketlenmesi yapılan paylaşımlar arasında öne çıktı.
Dağıtım ağı ile fayda sağlanması ve alınan ürünlerin ücretsiz şekilde deprem bölgesine ulaştırılması ise e-ticaret platformlarından beklentileri işaret eden konuşmalardı.

MEDYADA NELER OLDU?

Pek çok marka yayın durdurdu.
Markaların sosyal medya hesaplarında dayanışma, bağış ve destek iletişimleri yapıldı.

MARKALAR OLARAK DİKKATE ALMAMIZ GEREKENLER

NELER TEPKİ ÇEKTİ?
  • Boykot çağrıları ile sonuçlanan ilgisiz ve duygudaşlıktan uzak geç kalınmış açıklamalar.
  • Sessiz kalan markalar.
NELER YAPMAMIZ İSTENDİ?

Kriz anında insanlar, hükümet yetkilileri kadar markaları da sahada görmek istediklerini bir kez daha yüksek sesle söylediler. Yalnızca maddi yardımın karşılayabileceği bir talep değildi, ilişkili olduğumuz alanın donanımlarıyla birlikte «orada» olmamız istendi.

Ne yapmalıyız?

  • Afet/Kriz zamanlarında tüketiciyle değil, vatandaşla iletişim kurmalıyız.
  • Kısa vadeli çözümlere ek olarak, sürdürülebilir desteklere odaklanmalıyız.
  • Afet bölgesinde, kategorimizle ilişkili bir alan belirlemeli ve o alanda iyileştirme hedeflemeliyiz.
  • Gelecek için hazırlıklı olmalı, acil durum iletişim ve yardım programlarımızı planlamalıyız.

Hep birlikte, daha iyi günlere…